Kooli õpetajele

Läbiva teema “ohutus” eesmärk ja kujundatavad pädevused kooliastmeti

Läbiva teema „Tervis ja ohutus” käsitlemisel II kooliastmes pööratakse teadmiste ja oskuste kujundamise kõrval tähelepanu eelkõige vastavasisuliste väärtushinnangute kujundamisele, õpetuse elulähedusele ja levinuma riskikäitumise ärahoidmisele (käitumine, millega kaasnevad nt vigastused, ohu tekkimine, alkoholi jt uimastite kuritarvitamine, suitsetamine, seksuaalne riskikäitumine, ebatervislik toitumine, vähene kehaline aktiivsus ja kehaline ülekoormus). Õppemeetoditest sobivad aktiivõppemeetodid, arutelu, rühmatöö, rollimängud ja demonstratsioonid. Õppetööd ainetundides saavad täiendada noortelt noortele metoodikal põhinevad tunnivälised projektid.

Läbiva teema käsitlemisel III kooliastmes pööratakse tähelepanu tervist ja ohutust väärtustavate hoiakute kujundamisele ning tervisliku ja ohutu käitumise oskuste arendamisele. Õppemeetoditest on kesksel kohal aktiivõppemeetodid, diskussioon, juhtumianalüüsid, rühmatöö, uurimisprojektid ja rollimängud. Tähtsal kohal on ka õpilastega korraldatavad klassivälised ennetusprogrammid ning õpilaste maksimaalne kaasamine tervist edendavatesse ja ümbritseva turvalisust suurendavatesse tegevustesse.

allikas: http://www.hm.ee/index.php?0511287

Siit leiad õpetajate endi ideid liikluskasvatuse lõimimiseks erinevatesse ainetundidesse.

Sellelt lehelt saad lugeda täpsemalt liikluse alateema II kooliastme õpitulemuste hindamisvahendi kohta: http://www.curriculum.ut.ee/et/labivad-teemad/liiklus.

 Materjalid vene keeles:

Liikluse alateema II kooliastme õpitulemuste venekeelse hindamisvahendi kasutusjuhendi leiad siit liikluse hindamisvahendi õpilastele siit .

Samuti on vene keeles saadaval õpetajate endi ideed liikluskasvatuse lõimimiseks erinevatesse ainetundidesse. Tutvu ning lae see alla siit