Vaegnägijatele

Õigesti reguleeritud peatugi kaitseb vigastuste eest, mis on põhjustatud eest või tagant kokkupõrke puhul. Õige istumisasend tagab võimaluse avariiohu korral takistusest kiiresti mööda põigata või pidurdada.

Mis juhtub inimese peaga sõidukite eest või tagant toimuva kokkupõrke hetkel?

Kokkupõrke hetkel paiskub inimese pea kineetilise energia rakendumisel taha poole. Peast kaugele või madalale reguleeritud peatugi laseb peal energia tagajärjel liikuda liiga kaugele taha. Kokkupõrkel kerkib inimese keha istmelt ja pea liigub kuklasse üle peatoe ääre, mistõttu võib tekkida lülisambavigastus. Pärast lööki paiskub pea ettepoole, suurendades veelgi traumat. Mida rohkem on peal ruumi edasi-tagasi liikuda, seda suuremad on vigastused. Ka madalal kiirusel tagant otsasõit võib tekitada õigele kõrgusele reguleerimata peatoe korral raskeid lülisamba vigastusi.

Vaata Euro NCAP videot:

Video file

 

Image
peatugi1

Autosse istudes jälgi, et istme peatugi on sulle sobival kõrgusel ehk vähemalt pealaega tasa. Oluline on, et peatugi asetseks peale võimalikult lähedalt – vaid nii saab ära hoida pea edasi-tagasi liikumisest tulenevaid vigastusi. Pea õige kaugus peatoest on 25 cm.

Õigesti reguleeritud peatugi kaitseb vigastuste eest, mis on põhjustatud eest või tagant kokkupõrke puhul!

Soovitus – autoga sõites tuleb peast ära võtta kõik juuksekinnitused ja kaunistused, mis jäävad pea ja peatoe vahele, nt juukseklambrid. Kõvast materjalist juuksekinnitid võivad kokkupõrke korral vigastada pead.

Uuri lisaks:

Remote video URL

Õige istumisasend

Õige istumisasend tagab võimaluse avariiohu korral takistusest kiiresti mööda põigata või pidurdada. Kui toimub kokkupõrge on juhil õige istumisasendi korral vigastused väiksemad!

  • Sõiduki juhiiste peab olema pedaalidest sellisele kaugusel, et kõige pikema pedaalikäigu lõpus (tavaliselt allavajutatud siduripedaalil) on jalg veel põlvest pisut kõverdatud.
  • Seljatoe kalle ja roolisamba pikkus tuleb reguleerida nii, et seljatoele toetudes on võimalik rooli hoida kergelt kõverdatud kätega. Istme seljatoe kaldenurk ei tohi olla rohkem kui 20⁰ tahapoole kaldu. Rooliratas ei tohi varjata näidikuid ega esiaknast väljavaadet.
  • Istme kõrgus peab olema selline, mis tagab hea nähtavuse, kuid jätab pealae ja autokatuse vahele vähemalt kolme sõrme jagu ruumi.
  • Õige käte asetus roolil on „kell 9.00 ja 3.00“. 
Image
ige-istumisasend