Vaegnägijatele

Kiiver on kohustuslik alla 16-aastastel jalgratturitel, kuid me soovitame kiivrit kanda kõikidel jalgratturitel, rulluisutajatel ja rulatajatel, kes liiguvad jalakäijast kiiremini.

Peavigastuste vähendamiseks on oluline, et jalgratturid kannavad rattaga sõites alati kaitsekiivrit.

Milleks kiiver?!

Rattakiivri korrektne kandmine vähendab oluliselt võimalikke peaga seotud liiklustraumasid. Kukkudes saadud marrastused paranevad aja jooksul. Nädalate ja kuudega kasvavad arstide abiga kokku kõik murdunud käe- ja jalaluud. Peapõrutus aga võib tekitada pöördumatu kahju.

Kuidas kiivrit õigesti 2V1 reegli järgi pähe panna?

Image
Kiivri õigesti pähepanemise valem 2V1

Kuidas kiivrit valida?

Rattakiivreid võib jagada kahte kategooriasse: maantee- ja maastikusõidukiivrid.

  • Maanteesõidukiivrid on aerodünaamilisemad ning neil ei pea olema palju ventilatsiooniavasid, kuna sõidukiirused on suuremad ja õhu liikumine parem.
  • Maastikusõidukiivritel on oluline, et oleks maksimaalselt tuulutusauke (kuni 30), mis soodustaks õhuvahetust väiksemate kiiruste juures. Enamusel maastikuratta kiivritest on ees väike nokk, mis kaitseb päikese, pori ning tolmu eest.

Kiivri hind sõltub eelkõige kaalust (kergemad alates 250 g), tuulutusavade arvust. Et tagada tootja poolt garantii, tasuks osta rattapoest tunnustatud tootja kiiver.

NB! Kiiver on tehtud materjalist, mis põrutamisel leevendab löögi energiat. Pärast kukkumist võivad kiivrisse tekkida silmaga nähtamatud mikropraod ning peakaitse tuleks koheselt välja vahetada.

Kiivrit ostes jälgi järgmist:

Image
valik01
Kiiver peab vastama kvaliteedinormidele ning olema tähistatud sellekohase märgiga CE EN 1078. Kiivri küljes olgu ka erksad toonid ja/või helkurriba, nii paistad liikluses paremini silma.
Image
valik02
Kiiver peab olema paras. Suurem osa kiivreid toodetakse kahes suuruses 5457 ja 5861 (pea ümbermõõt cm). Selleks, et kiiver ei loksuks, vajuks silmadele ega kuklasse, saab reguleerida suurust kiivri tagumises osas olevate rihmade abil. Erinevad tootjad kasutavad erinevaid reguleerimissüsteeme.
Image
valik03
Kiiver peab olema peas otse. Silmade ja kiivri serva vahele peab jääma u kahe sõrme laiune vahe.
Image
valik04
Lõuaalune rihm peab kinnituma küljelt (mitte otse lõua alt). Kinnitusrihm peab olema kergesti suletav ning paraja pikkusega.
Image
valik05
Kiiver peab olema mugav. Kõik liikluses toimuv peab olema kergesti jälgitav. Kui kannad prille, proovi kiivrit koos nendega

Milline kiiver ei sobi?

Image
valik06
Kiiver ei tohi olla liiga suur  peas loksuv kiiver võib vajuda sulle silmadele ja varjata sinu vaatevälja. Kukkudes ei kaitse liiga suur kiiver sind põrutuste eest.
Image
valik10
Kiiver ei tohi olla liiga väike  kukkudes ei kaitse liiga väike kiiver sind põrutuste eest.
Image
valik07
Ära kanna kiivrit kuklas  nii jätad oma pea esiosa kaitseta.
Image
valik08
Ära kanna kiivri all nokamütsi  mütsi nokk ei lase kiivrit otse kanda ja kiiver ei ole tihedalt vastu pead.
Image
valik09
Kui kannad patsi (hobusesaba) jälgi, et pats ei lükka kiivrit liiga silmadele. Nii varjad oma vaatevälja ja jätad kukla kaitseta.

Minikiivri katse!

Minikiivri eesmärk on demonstreerida jalgratturikiivri vajalikkust. Demonstratsioon näitab, kuidas väga õrnu objekte võib kaitsta lööki summutavate materjalidega, mida kasutatakse jalgratturikiivri valmistamisel.

Remote video URL
Remote video URL